Sveiki! Ši pamokėlė padės jums sukurti žaidimą “akmuo, žirklės, popierius” naudojant micro:bit kompiuteriuką. Jei pasitaikys koks nežinomas angliškas žodis, jo reikšmę gali pasitikrinti žemiau žemiau esančiame žodynėlyje.
Pradėkime!
Tam, kad sukurtumėte naują programą, eikite į puslapį Create Code1 (https://makecode.microbit.org). Jei puslapyje yra ankstesnė tavo programa, pasirink “New project” 2.
Jei darbo lentoje yra kokie blokeliai, pašalinkite juos, tempdami juos ant blokelių įrankių juostos:
Mes norime, kad pakračius micro:bit, jis parodytų akmenį, popierių arba žirkles Pradėk pridedami naują blokelį on 3, kuris įvykdo veiksmą, kai bus įvykdyta pasirinkta sąlyga – shake4 – pakratytas (blokelį on rasite “input”5 kategorijoje):
Toliau, sukurk kintamąjį, ir priskirk jam atsitiktinį skaičių tarp 0 ir 2. Pakračius micro:bit bus pasirinktas atsitiktinis skaičius. Pridėk blokelius set … to …6 ir pick random 0 to …7. Priklausomai nuo atsitiktinio skaičiaus, mes parodysime vieną iš paveikslėlių:
Kintamojo pavadinimą gali pasikeisti į tokį, koks tau patinka:
Pridėk if … then … else9 blokelį, kurio pagalba Micro:bit parodys paveikslėlį pagal nurodytą sąlygą:
Pridėjus if … then … else blokelį, jį reikia pakoreguoti, kad jis turėtų 3 veiksmus. Paspausk ant dantračio ir pataisyk mini kompoziciją, kaip parodyta:
Nustatyk, kad “popierius”, būtų parodytas, kai pakračius micro:bit ir pasirinkus naują atsitiktinį skaičių, paveikslėlis reikšmė būtų lygi 2. Tam prireiks keleto blokelių. Loginio blokelio … = 2, kintamojo blokelio, lempučių ekrano show leds. Tam, kad lemputės šviestų kaip parodyta, reikia paspausti ant norimų lempučių, taip pažymint, kad jos švies:
Toliau nustatyk, kad “akmuo” būtų parodytas, kai paveikslėlis = 1:
Galiausiai, paskutinis likęs galimas atsitiktinis skaičius yra 0, todėl paskutinės salygos tikrinti nebereikia. Nustatyk, kad šiuo atveju būtų parodytos “žirklės”:
Viskas, baigta! Liko tik įrašyti programą į tavo micro:bit ir mesti jam iššūkį. Įdomu, kas laimės? 😉
Žodynėlis
- Create Code – programuoti, kurti kodą
- New project – naujas projektas
- on – padėčiai, procesui nurodyti: on shake – pakračius
- shake – kratyti
- input – įvestis
- set … to … – priskirti reikšmę
- pick random 0 to … – atsitiktinai pasirinkti tarp 0 ir …
- Rename variable… – pervadinti kintamajį
- if … then … else – jei teisinga sąlyga … tada daryk … kitu atveju daryk …
- if – jeigu
- else – kitu atveju
- show leds – rodyti lemputes (įjungti nustatytas lemputes)
Šaltinis: https://www.microbit.co.uk/blocks/lessons/rock-paper-scissors/activity
Diskusijos šia tema čia