Šiame pamokoje micro:bit panaudosime sukurti metamo žaidimo kauliuko animaciją.
Tam, kad sukurtume animaciją, sugeneruosime 8 atsitiktinius skaičius, kurie reikš, kuri ridenamo žaidimo kauliuko nugarėlė yra atsukta į viršų. 8-tasis skaičius bus galutinė kauliuko pozicija.
Tam, kad pradėtum kurti kodą, eik į https://makecode.microbit.org/. Jei pasitaikys koks nežinomas angliškas žodis, jo reikšmę gali pasitikrinti žemiau žemiau esančiame žodynėlyje.
Žingsniai, sukurti kodą
Pirmiausia pašalink standartinius blokelius, kurie būna naujame projekte:
Kauliuko ridenimas prasidės, kai bus paspaustas A mygtukas. Tam panaudosime bloką on button A pressed [1]:
Ridenimo animacijai sukurti panaudosime pasikartojančių veiksmų – ciklo – bloką repeat n times[2]. Jame įrašyk 8, taip veiksmas bus kartojamas 8 kartus:
Kiekvienam kauliuko atsivertimui bus sugeneruotas skaičius nuo 1 iki 6:
Kintamojo pavadinimą gali pasikeisti į kokį nori, taip, kaip čia parodyta:
Kintamojo skaičius reikšmę patikrinsime naudodami loginį bloką if[3]:
Atsitiktinį skaičių parodys blokelis show leds[4], bloką reikia nustatyti paspaudžiant ant “lempučių” ir pažymint, kuriuos turi šviesti:
if bloką reikia nustatyti, kad jis leistų pasirinkti vieną iš 6 veiksmų. Tada sudėti visus sąlygų patikrinimus ir 6 kauliuko sienelių atvaizdus:
Ir galiausiai kiekvieno parodymo pabaigoje reikia pridėti pauzę:
Galutinis kodas
Čia pasitikrink, kaip atrodo visas žaidimo kauliuko kodas:
Žodynėlis:
- on button A pressed – paspaudus A mygtuką [vykdyk veiksmą];
- repeat N times – kartoti N kartų;
- if – jeigu;
- show leds – rodyti lemputes (įjungti nustatytas lemputes);
- if … then … else – jei teisinga sąlyga … tada daryk … kitu atveju daryk …;
- Pause N – pauzė, palukti N mili sekundžių;
- ms – milli sekundė, sekundės 1/1000 dalis;
- set … to … – priskirti reikšmę;
- pick random 0 to … – atsitiktinai pasirinkti tarp 0 ir …;
- Rename variable… – pervadinti kintamajį.
Šaltinis: http://www.101computing.net/bbc-microbit-roll-the-dice/
Diskusijos šia tema čia